Study of two girls.....

Study of two girls.....
Francois Boucher

lunedì 20 giugno 2016

The end of the pier

Risultati immagini per fine del molo

The end of the pier
by Nicole Callihan

I walked to the end of the pier
and threw your name into the sea,
and when you flew back to me—
a silver fish— I devoured you, 
cleaned you to the bone. I was through.
But then you came back again:
as sun on water. I reached for you,
skimmed my hands over the light of you.
And when the sky darkened,
again, I thought it was over, but then,
you became water. I closed my eyes
and lay on top of you, swallowed you,
let you swallow me too. And when
you carried my body back to shore—
as I trusted that you would do—
well, then, you became shore too,
and I knew, finally, I would never be through.

La fine del molo
by Nicole Callihan

Camminai fino alla fine del molo
e gettai il tuo nome nel mare,
e quando tu ritornasti a me—
come argenteo pesce— io ti divorai,
ti mangiai fino all'osso. Ne ero fuori.
Ma allora tu ritornasti di nuovo:
come sole sull'acqua. Io ti raggiunsi,
sfiorai con le mani il riflesso di te.
E quando il cielo si oscurò,
di nuovo, pensai fosse finita, ma allora,
tu diventasti acqua. Io chiusi gli occhi
e giacqui sulla tua superficie, ti ingoiai,
lasciai che tu ingoiassi me. E quando
tu riportasti il mio corpo a riva—
come speravo tu avresti fatto—
bene, fu allora, che tu diventasti sabbia,
ed io seppi, infine, che non sarebbe finita mai.

Nessun commento :

Posta un commento